sábado, 16 de mayo de 2020

FEIRA MATEMÁTICA

Se a semana pasada celebramos o día da Ciencia na rúa hoxe toca celebrar a Feira Matemática, que pola situación tampouco se vai poder celebrar no PALEXCO.

Traemos uns xogos de taboleiro que seguro vos gustan!

ADUGO

Hai só un  xaguar e 14 cans. O  xaguar de cor negra, e os 14 cans son de cor branca, con todo, calquera dúas cores ou pezas distinguibles son as adecuadas. O taboleiro era orixinalmente trazado no chan con pedras como pezas.

Regras e desenvolvemento do xogo:
1. Ao principio, o  xaguar está no punto central do taboleiro de  Alquerque. Todos os cans están na metade do taboleiro de  Alquerque oposta á sección triangular.

2. Os xogadores deciden con que animal xogar. O xaguar move primeiro. Os xogadores alternan a súa quenda. Úsase só unha peza para mover ou capturar por quenda.

3. O  xaguar e os cans móvense un espazo por vez por quenda seguindo as liñas no taboleiro.

4. O  xaguar pode capturar por un salto curto como nas Damas ou o  Alquerque. O  xaguar salta sobre un can adxacente, e aterra do outro lado en liña recta, seguindo o modelo do taboleiro.

5. Os cans non poden capturar.

Obxectivo:

O  xaguar tenta capturar polo menos cinco cans a fin de  estancar o xogo; un estancamento é a vitoria para o  xaguar.

Os cans tratan de rodear ao  xaguar, e bloquear os seus movementos. Isto significa a vitoria para o xogador cos cans.




SERPES E ESCALEIRAS


Os xogadores comezan cunha ficha —que representa a cada un de eles— na marcadora inicial — correspondente ao número 1— e se tornan para lanzar un dado ou virar un dial numerado que lles indicará a cantidade de casas que deben avanzar. As fichas móvense segundo a numeración do taboleiro, en sentido ascendente. Se ao finalizar un movemento un xogador cae nunha marcadora onde comeza unha escaleira, sobe por ela ata a marcadora onde esta termina. Se, pola contra, cae nun onde comeza a cabeza dunha serpe, descende por esta ata a marcadora onde finaliza a súa cola.
Se un xogador obtén un 6 poderá mover dúas veces nunha soa quenda. Se un xogador obtén tres 6 consecutivos, deberá regresar á marcadora inicial e non poderá mover a súa ficha ata obter novamente un 6. O xogador que logra chegar á marcadora final é o gañador.

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.